12 velikih vrućina
Duh i zdravlje, Fitoterapija, Iskustva korisnika za APIDERM, Korisni saveti za zdravlje, Prevencija onkoloških oboljenja, Vesti

Leto je počelo: 12 pravila zaštite od velikih vrućina!

Nagli porast temperature osim što nam otežava svakodnevicu takođe predstavlja rizik po zdravlje, pročitajte 12 koraka koja trebate da preduzmete kako biste neometano uživali u letu.

Šta da pijemo?

Vodu, čajeve, negazirana pića bez hemijskih sustanci. Zašto? Na visokm temperaturima povećana je količina znojenja i samim tim gubitka vode u organizmu.

Izgubljenu količinu tečnosti moramo obavezno da nadoknadimo. Sve preferencije dajemo čistoj negaziranoj vodi i rashlađenim čajevima. Formula unosa je 30 ml. vode na svaki kg. telesne težine. Adekvatan unos tečnosti posebno je bitan za decu.

Izbegavajte: gazirane sokove, napitke sa hemijskim supstancima, slatke napitke i alkohol. Zašto? Ne zadovoljavaju potrebu organizma za tečnošću i stvaraju dodatnu žeđ.

 

Šta i kada da jedemo?

Osnovni obrok treba biti ujutru i uveče kada je temepratura u padu. Dok se preko dana preporučuje lagana hrana (supa + salata).

Na velikim vrućinama želudac nije u stanju da vari hranu punim kapacitetom, time je veća verovatnoća da će metabolizam raditi usporeno. Poželjno je smanjiti unos teško svarljive hrane i konzumirate što više svežeg voća i povrća.

 

Kako sa sunčevim zracima?

Svakako kod dužeg boravka na suncu, potrebno je da zaštitimo glavu nošenjem šešira ili adekvatnih kapa. Kao i kožu uz obavezno korišćenje krema sa većim zaštitnim UV faktorom.

Ukoliko ste na odmoru (more/okean), ili letnje vreme provodite na otvorenim bazenima obavezno kožu mažite UV zaštitnom kremom ili gelom koji se ne ispire vodom.

Sunčani zraci su jedan od najivažnjijih faktora starenja kože, tako da dame koje brinu o svom izgledu moraju da vode računa da im koža uvek bude zaštićena. Posebno je potrebno zaštititi decu, jer je njihova koža je sklona opekotinama od sunca.

Ljudi svetle puti ne poseduju dovoljno pegmenta u koži kako bi ona bila pretamna, tako prekomerno sunčanje može da izazove nagativne posledice, pa čak i ozbiljne zdravstvene tegobe.

Umereno sunčanje je od koristi. Optimalno vreme izlaganja na suncu je do 10 sati ujutru, kada sunčeva energija nije prevelika.

Pod dejstvom sunčeve svetlosti u koži se luči vitamin D3, koji je neophodan za naš organizam, jer se sintetiše u epidermisu (kože) čoveka. Posle 10 časova preporučuje se borovak u hladu, kako bi se izbegle zdravstvene komplikacije kožnih oboljenja poput raka kože.

APIDERM - protiv psorijaze i svih infekcija kože

APIDERM – Unikatna ruska mast sa apitoksinom (pčelinjim otrovom), ekstraktom propolisa, altajskim mumiom, ekstraktom ruse, gaveza i lipe.

 

Pravilo ABCDE

Melanom je često teško dijagnostikovati golim okom i razlikovati od benignih mladeža. Zato je u otkrivanju opasnih lezija važan samopregled. Tu primenite tzv. ABCDE pravilo. Šansa da se radi o melanomu je velika i na pregled treba otići ako je:

A (Asymmetry) mladež asimetričan

B (Borders) – ivice nisu pravilne

C (Colour) – promenjena boja

D (Diameter) – promena veća od 6 mm

E (Evolution) – promena boje, oblika, veličine, svrab, krvarenje.

 

Fizičke akivnosti tokom vrelih dana?

Kod povećanih fizičkih napora u vreme letnjih vrućina mogu se javiti simptomi kao što su grčevi, iscrpljenost, sunčanica i toplotni udar. Zato se po toplom vremenu ne preporučuju napornije fizičke aktivnosti, osim ako ih praktikujete tokom najhladnijeg dela dana, ujutru od 4h do 8h.

Osnovni simptomi toplotnog udara ili sunčanice:
— malaksalost;
— glavobolja;
— mučnina;
— ubrzan puls i teško dišanje;
— proširene zenice.

 

12 važnih pravila – Zaključak:

1. Zaštitite glavu šeširom sa širim obodom i nosite naočare za sunce.

2. Obavezna upotreba UV kreme sa što većim zaštitnim fakotorom;

3. Izbegavajte dugo izlaganje suncu, pogotovo u periodu od 10 do 17h;

4. Budite na suncu najviše 10 – 15 minuta, a zatim postepeno povećavajte vreme. Svakako morate praviti pauze i obavezno nakon izloženosti suncu preporučujemo zaštitu i negu kože Apiderm kremom sa pčeljinjim voskom.

5. Sunčanje je bolje ako ste u pokretu, nego u ležećem položaju. Laganu šetnju je bolje imati ujutru i uveče i tek sat vremena nakon obroka.

6. Nosite laganu i svetlu odeću od prirodnih materijala (lan, pamuk) koja upija znoj.

7. U letnjem periodu izbegavajte tešku i začinjenu hranu. Prednost dajte kiselomlečnim proizvodima i povrću;

8. Vodite računa o dovoljnom unosu tečnosti, preporučuje se minimun 2 litara dnevno;

9.Koristite kišobran ili suncobran kao zaštitno sredstvo;

10. Svremena na vreme rashladite lice vlažnom maramicom;

11. Pri osećaju slabosti i malaksalosti, obratite se za pomoć i primenjujte sve moguće mere zaštite;

12. Pojačajte imunitet. U vreme velikih vrućina virusne i infektivne bolesti su rasprostanjenije i podložne razmnožavanju, tako da je potrebno ojačati imunitet i zaštititi sebe od potencijalnih prostih organizama koji su aktivni u letnjem periodu. Doktor Korepanov preporučuje upotrebu čaja Imunorm za poboljšanje stanja u organizmu  kako dece tako i odraslih.

 

IMUNORM - Imunostimulans

Altajsko lekovito bilje, koje ulazi u sastav ruskog fitočaja – IMUNORM, od davnina je poznato po svojim izvanrednim imunomodulirajućim svojstvima

 

 

 

 

 

 

 

 

Specijalno za Rusku Biljnu Farmacju, dr. medicinskih nauka, profesor Korepanov Sergej Valerijević.

Slične objave

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *